Home » FAQ
FAQ
Hoelang moet ik wachten tot ik behandeld kan worden?
Normaal gesproken kunt u binnen enkele dagen tot enkele weken terecht voor de start van uw behandeltraject. Dit is natuurlijk afhankelijk van de drukte en bezetting van onze kliniek in Bussum. Bekijk onze huidige wachttijd voor een accuraat antwoord.
Wat kost een behandeltraject bij jullie?
We kunnen van tevoren helaas niet vertellen wat een behandeling kost; alles wat we doen is maatwerk. Daarbij hangen de totale kosten ook af van het percentage dat uw verzekering vergoedt. Om u een zo duidelijk mogelijk overzicht te geven van de kosten en eventuele vergoedingen, adviseren we u om een afspraak te maken en langs te komen voor een geheel vrijblijvend gesprek. U zit natuurlijk nog nergens aan vast.
Wordt mijn behandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar?
De behandeling wordt vergoed vanuit de basisverzekering na verwijzing van uw huisarts. Dit wordt dan van uw eigen risico afgehaald. Een aannamestop geldt voor alle polissen van zorgverzekeraars ZieZo, Zilveren Kruis, DSW, Stad Holland en Zorg en Zekerheid.
Bij een budgetpolis wordt er slechts 50 tot 64% vergoed van de behandeling door een niet-gecontracteerde zorgverlener. Wij kunnen helaas geen volwaardige behandeling bieden aan cliënten met deze polissen. Voor deze polissen vragen we een eigen bijdrage. Zie hier voor welke zorgverzekeringen een eigen bijdrage gevraagd wordt. Heeft u een budgetpolis die minder dan 71% vergoedt, dan dient u – afhankelijk van uw basispolis – naast het eigen risico zelf de rest te betalen. Het percentage van uw eigen bijdrage kan variëren tussen de 7 en 21%
Kliniek Kop & Lijf heeft voor 2024 een contract met EUCARE/Aevitae.
Wat is de huidige wachttijd ?
Normaal gesproken kunt u binnen enkele dagen tot enkele weken terecht voor de start van uw behandeltraject. Dit is afhankelijk van de drukte en bezetting van onze kliniek in Bussum. Bekijk onze huidige wachttijd voor een accuraat antwoord.
Focussen jullie meer op de lichamelijke of geestelijke aspecten?
Alles wat we doen is maatwerk. Het gaat immers om uw gezondheid en niet om onze standaard pakketten. En aangezien iedereen anders is en anders met bepaalde dingen omgaat, vormen wij onze behandeling aan uw wensen en behoeften. Heeft u meer behoefte aan lichamelijke focuspunten, dan is dat de behandelwijze die we hanteren. Andersom geldt hetzelfde: heeft u meer baat bij geestelijke hulp, dan nemen we dat uiteraard mee in het behandelplan.
Met welke klachten kan ik bij jullie terecht?
U kunt met bijna alle mentale en fysieke klachten bij ons terecht:
- Angststoornis
- Depressie
- Faalangst
- Lichamelijke klachten zoals (rug)pijn, lage belastbaarheid, vermoeidheid, onverklaarbare klachten, hoofdpijn, maagpijn en benauwdheid
- Chronische pijn zoals fibromyalgie, RSI, kaakklachten, hoofdpijn, rug en nekklachten, frozen shoulder
- Rouwverwerking
- Trauma gerelateerde klachten
- Somatoforme stoornis
- Omgaan met chronische pijn
- Hyperventilatie en slaapproblemen
- Dwanghandelingen
- Fobieën
- Eenzaamheid en piekeren
- Sociale problemen
- Stress gerelateerde stoornissen
- PTSS
Wat is het verschil tussen de BGGZ, SGGZ en MSR Revalidatie?
Binnen de BGGZ wordt u kortdurend door een psycholoog behandeld. Terwijl binnen de SGGZ en MSR u intensief door verschillende behandelaren in een multidisciplinair team behandeld wordt. U wordt dan zowel op fysiek als psychisch vlakgebied geholpen. De MSR wordt begeleid door de revalidatiearts, u wordt psychische en fysiek behandeld maar de nadruk ligt meer op de fysieke klachten. De SGGZ wordt begeleid door de psychotherapeut, u wordt psychisch en fysiek behandeld maar de nadruk ligt meer op de psychische klachten. Uw huisarts kan advies geven over welke vorm van hulpverlening het beste bij u en uw klachten past.
Hoe verloopt een behandeltraject?
Lees meer over hoe een behandeltraject in zijn werk gaat.
Hoe kan ik een afspraak maken voor de intakes?
Voor een behandelplan van Kliniek Kop & Lijf heeft u in eerste instantie een verwijzing van uw huisarts, bedrijfsarts of arbo- of verzekeringsarts nodig. Deze verwijzing kan uw huisarts, bedrijfsarts of arbo- of verzekeringsarts via het ZorgDomein of via een eigen formulier opsturen. Als uw arts nog niet bekend is met Kliniek Kop & Lijf, dan vertellen wij graag meer over onze werkwijze. Uw arts kan altijd contact met ons opnemen. Zodra uw verwijzing binnen is, zullen wij u informeren wanneer uw eerste afspraak plaats kan vinden.
Hebben jullie mijn verwijzing ontvangen?
Wij streven ernaar om z.s.m. bij u terug te komen wat betreft uw verwijzing. Indien het ons telefonisch niet lukt doen wij dit via de mail. Let wel op: in sommige gevallen kan onze e-mail in uw spambox terechtkomen.